Vores vision

Skolen for Kropsbehandling ønsker at tilbyde de bedste rammer for udvikling og uddannelse af kompetente massører og massageterapeuter.
Vi vil gerne videreføre og udvikle kendskabet til kropsbehandling, samt tilbyde massøruddannelser på et højt etisk og fagligt niveau.
- Læs udtalelser fra tidligere elever om massøruddannelse - klik her -

Man skal vide hvad man laver!

Vi mener at man skal vide hvad man laver, at massagefaget er meget omfattende og at arbejdet med mennesker er et stort ansvar som kræver grundig forberedelse. Vi ved at motivation, og energi med de rigtige rammer og vejledning, resulterer i glade og dygtige behandlere. Vi oplever også at en behandleruddannelse går hånd i hånd med en udvikling af behandleren som person - vi vil gerne støtte denne proces!

Entusiastiske lærere

Skolen engagerer motiverede og entusiastiske lærere med lang erfaring i at praktisere kropsbehandling og en stor faglig viden inden for hver deres undervisningsfag.

Massageformen

Behandlingsformen bygger på et solidt kendskab til anatomi, fysiologi og de gode massagetraditioner.
Den massageform vi arbejder med, kombinerer lange glidende strøg med en mere specifik bearbejdning og dybdegående behandling af musklerne. Vi arbejder med ledfrigørelse, og med både stimulering og afspænding af musklerne. Vejtrækningen og udstrækning er også vigtige elementer i behandlingen.
Vi integrerer behandlingsteknikkerne i vores unikke massage-flow som har en både effektfuld og harmonisk virkning.

Massage skal sigte mod at give fysisk og mentalt velvære. En forudsætning for et godt behandlingsresultat er, at massagen foregår i en afslappet og tillidsfuld atmosfære, hvor behandleren udviser seriøsitet, faglig kompetence og i en dyb forståelse for mennesket, både kroppen og personen skal tages i betragning. Det er nødvendigt at give sig tid, for at dette skal lykkes.
- Læs mere om massage og massageteknik, klik her
s

Faglig niveau

Vi har høje ambitioner og vi kæler for det faglig indhold af vores massøruddannelser - vi synes jo at man skal vide hvad man laver!
Uddannelsen indeholder en lang række nøje udvalgte teknikker fra de bedste massagetraditioner og samtidig følger vi med i de nyeste massageteknikker og forskningsresultater inden for kropsbehandling. Massøruddannelsens indhold bliver således ajourført hele tiden og bliver bare bedre og bedre! Massageterapeuter fra skolen, kan på baggrund af uddannelsens praktiske og teoretiske niveau, fx samarbejde med det autoriserede sundhedspersonale.
Massageterapeut uddannelse har de fag og det indhold som opfylder Sundhedstyrelsens krav til RAB - registrering, samt SKAT krav til momsfritagelse.

- Læs om RAB og momsfritagelse

Netværk og brancheforening

Vi samarbejder med Brancheforeningen for Fysiurgisk Massage (BFM) og med Foreningen Registrerede Fysiurgiske Massører (FRFM). Begge foreninger kan udføre RAB-registrering for vores elever.
Skolen for Kropsbehandling, er medlem af Skolerådet under BFM.

Massøruddannelsen og offentlige instanser

Nogle af vores studerende får deres uddannelse bevilget gennem kommunen, jobcentret, Socialforvaltningen, forskellige revalideringsinstanser, Forsvarets Civiluddannelse, m.m.

Skolen for Kropsbehandling, ejet og ledet af Robie Valenzuela, har gennemført en modernisering af massøruddannelse, således, at Skolen for Kropsbehandling tilbyder den meget omfattende Integrativ Massageterapeut Uddannelse, samt en række andre kurser.

"... Uddannelsen var utrolig givende og lærerig på både det personlige og faglige plan..."

"... Super dygtige lærere, der får det sjove frem i undervisningen..."

"... Uddannelsen som Massageterapeaut viste sig at være mere omfattende end jeg havde forestillet mig, og man bliver virkelig holdt til ilden både teoretisk og praktisk..."

"... Der har på samme tid altid været plads til sjov, kage og kaffe. Jeg har aldrig haft så meget lyst til at lære, som jeg har haft på mine 9 måneder på skolen..."