Kursus i Anatomi &

Fysiologi

Hvilke muskler bruges til at holde på en computer mus? Eller hvilke muskler bruges til at løfte armen? Og meget vigtig: Hvilke muskler skal man behandle hvis en person har et løberknæ? Eller en hælspore?

Anatomikurset giver redskaber til bedre at forstå hvordan kroppen fungerer og hvordan den bedst kan behandles!

Du får det nødvendige kendskab til anatomi og fysiologi, med fokus på bevægeapparatet, som skal bruges for at arbejde med massageterapi.
Anatomikurset er en del af massageterapeut uddannelsen, det vil sige at du får samme indhold, pensum og faglige kvalifikationer som vores massageterapeuter.

Dette kursus er også en oplagt mulighed for behandlere som mangler timer for at kunne opnå en RAB registrering.

Du kan studere sammen med vores massageterapeut uddannelseshold, enten på skolen eller online.

Tilmeld dig Anatomi kursus

Vi har delt kurset i 2 dele:

100 timer anatomi og fysiologi 1
med fokus på bevægeapparatet
- læs kursusindhold

Pris: kr. 7.000,-

100 timer anatomi og fysiologi 2
med fokus på kroppens systemer
- læs kursusindhold

Pris: kr. 7.000,-

Anatomiundervisning sammen med uddannelseshold

Du deltager i anatomi og fysiologi undervisning, sammen med et af vores massageterapeut uddannelseshold, enten på 2 hverdage om ugen eller i weekenden. På den måde indgår du i et inspirerende studiemiljø sammen med andre der har en lignende interesse.
Du går til eksamen sammen med holdet.

Startdato er den samme som uddannelsesholdet - se kalenderen.

Anatomikursus som Webinar

Vi mødes hver uge på Zoom til online klasseundervisning.

Online klasseundervisning giver mulighed for at holde fokus, få løbende vejledning og have personlig (online) forbindelse med lærer og medstuderende.
Det kræver dog selvdisciplin og gode læsevaner.

Pensum er det samme som bruges under vores massageterapeut uddannelse. Afsluttes med eksamen.

Kontakt os for mere information på tlf. 4232 3218

Anatomi og fysiologi - fagbøger

Vi underviser efter Vibeke von der Lieth og Marianne Loofts anatomi og fysiologibog. Derudover benytter vi Kowal & Mørchs muskelatlas, samt vores eget kompendium.

Undervisningsformen

Udover en teoretisk gennemgang af muskler og kroppens funktion vil der være en hel del praktisk arbejde og øvelser, hvor den studerende selv er på banen for at undersøge og eksperimentere. Det foregår bl.a. når vi palperer (mærke med hænderne) musklerne på hinanden, analyserer bevægelser, tegner muskler på hinanden, laver gruppearbejde eller løser quiz m.m.
Når vi tager udgangspunkt i praktiske øvelser det meste af tiden bliver anatomiindlæringen levende og meningsfuld.

Du skal påregne en del læsning og hjemmearbejde.

Anatomi og fysiologi eksamen

Hvert kursus afsluttes med en skriftlig eksamen som opfylder BFM´s (Brancheforeningen Fysiurgiske Massører) retningslinjer samt kravene for RAB registrering og momsfritagelse.

anatomikursus

Specialundervisning for blinde